Litt om mine motorsykler

Betty

Betty var ho som for alvor fikk meg ut på grusen. Ho var (er.. ho lever fortsatt) en 2000-modell BMW R1150GS. Jeg hadde endelig fått meg en bokser som hadde vært drømmen i lang tid. Da jeg hentet ho på Lillehammer i 2013 sa forrige eier: » Du får passe godt på ho Betty da.» What?? Betty??? Ja, hu har alltid het det. Så da ble ho fortsatt hetende Betty. Ho var et klenodium. 

Ikke direkte lita og snerten med sine 256kg++, men stødig og tok meg med på mange fine turer. Ho gjorde mye av jobben og hadde et deilig bunndrag. 2. eller 4. gir var ikke så nøye ho hadde krefter å hente fra bunnen uansett.

Hu ble solgt nå våren -21 med ca193000 km på telleren. Mange gode minner med Betty.

800'n

800’n Dukka opp på Finn.no utpå høsten i 2020. Det ble en tur til Inderøy med henger og penger på konto. Jeg sto på nippet til å kjøpe en yamaha T7 da denne skjønnheten av en BMW F800GS 2013 modell dukket opp. Bare måtte ha den. Ca 30K km på meteret og i veldig pen stand. 

Første jeg gjorde var å plukke av plastikkbokser, og de har ikke blitt brukt siden.

Senere har det blitt noe modifisering av ymse slag.

En knallgod sykkel å kjøre. 

250'n (Redaly)

Her i vår så var jeg ute å kjørte med Ot, han kjører bl.a. en CRF 250 Rally. Den måtte prøves. 

WOW, steike det var bare sååå gøy. Slik måtte jeg ha. Og jeg hadde jo solgt Betty så det var plass i garasjen.

En utrolig snerten og morsom sykkel. Ikke det kraftigste frasparket, men den tar det igjen på smidighet og gøyalfaktor. Da jeg ikke har noe transportetappe å tenke på så er ikke det noe utfordring heller.

MEN. Den var jo en skikkelig gyngehest. Den er jo laget for et marked i fjerne Østen hvor folk har en helt annen BMI-klasse enn undertegnede. Så etter gode råd så ble det bestilt nye Wilbersdempere fra Magers Import. Knallfirma å handle med.

Jeg er jo litt jålete så jeg fikk bestilt med RØD fjær.. 

En større tank står nok og på ønskelista. 7,8liter er ikke mye.

Legg igjen en kommentar