Jeg må si at dette går unna… Men du verden det blir lange måneder denne gangen og.
Men det er en del å planlegge og mye å jobbe med mot sesongstart.
Har lagt ut tre kurs/turer som er datofestet foreløpig. Litt for å sjekke om det er liv i folk og at dere har tro på et liv etter jul. Ja, det blir flere turer, helt klart. Men jeg må få sett litt på arbeidsplanen for sommerhalvåret før jeg bommer for stygt. Jeg jobber jo (i tillegg) i en noe sesongpreget bransje. Men det kommer det kommer.
En del ting som skal på plass gjennom vinteren. Jeg får ikke drevet alt dette alene så jeg er og avhengig av gode medhjelpere skal resultatet bli bra. Og de har og et liv utenfor grusen.
Men akkurat nå er det greit med ei lita pause. Når kvikksølvet kryper ned mot -15 på den blå delen så frister det ikke veldig. Men utpå slutten av februar vil det nok bli noen sterke vurderinger om 250’n skal få noen dekk med litt lange pigger i. Har jo hatt sykkel med langpigg før, og du salige hvor gøy det var. I 100 innover Tjuravegen forbi Frysjøen på blankisen, og sykker’n sitter som en bever på veien. Videre innover skauen hvor den spiser seg frem i 10-15 cm snø på ubrøyta veier. 10-15 minusgrader betyr ingen ting, sola er litt høyere og det er varmt nok inni varmedressen fra Felleskjøpet. Da leker livet. Så vi får se.
Nå skal maskineriet ha litt service ila vinteren og. 800’n er jeg litt usikker på ang ventilsjekk. så dette må/bør gjøres. Og litt oljeskift osv. Nå er jeg ikke så glad i å skru og mekke så noe skift av alt som kan skiftes blir det ikke. 250’n har jo programforpliktet service hos merkeforhandler da det fortsatt er garanti på den. Så den får bli med en tur til Nydalen. Jeg tror nok det blir på henger..
Ellers noe med sykla? Njææ, kanskje… Det hadde vært ok med en litt større tank på 250’n, men får se om strømregningene reiser med alle kronene i vinter.